آخرین اخبار
کد مطلب: 125364
سبک زندگي اسلامي
خرما، هضم‌کننده غذا است
تاریخ انتشار : 1396/09/07 10:12:32
نمایش : 3880
امام رضا(ع) در رواياتي مي‌فرمايند: خرما به‌عنوان عامل تقويت بدن و بينايي و شنوايي و باعث نزديکي به خدا و هضم‌کننده غذا برشمرده شده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از فارس؛ غذا خوردن يکي از نيازهاي ذاتي و دائمي هر فرد در زندگي روزمره است و همچنين مهم‌ترين عامل در بقاي زندگي و طول عمر افراد به حساب مي‌آيد.

تغذيه‌اي که بر اساس اصول علمي و با در نظرگرفتن نيازهاي بدن صورت بگيرد، موجب تأمين سلامت انسان مي‌شود؛ امروزه تغذيه بيش از هر زمان ديگري در زندگي اهميت دارد، مطالعات نشان داده که عامل بسياري از بيماري‌ها و مرگ و ميرها ريشه در تغذيه ناصحيح دارد.

خرما ميوه‌اي انرژي‌زا و سرشار از مواد حياتي و همچنين يک ميوه خون‌ساز و تقويت‌کننده مغز و اعصاب و اندام‌هاي مختلف بدن انسان است.

امام رضا (ع) در رابطه با خواص خرما مي‌فرمايند: بر شما باد خرماي برني؛ چرا که خستگي را از ميان مي‌برد، در برابر سوز سرما گرمي مي‌دهد، در برابر گرسنگي سير مي‌کند و در آن، هفتادو دو باب شفاست.

و در روايات ديگر مي‌فرمايند: خرما به‌عنوان عامل تقويت بدن و بينايي و شنوايي و باعث نزديکي به خدا و هضم‌کننده غذا برشمرده شده است.

خواص درماني خرما

خوردن خرما به تنهايي يا همراه با لبنيات از جمله شير براي کوفتگي و خستگي مفرط ناشي از روزه گرفتن يا فعاليت‌هاي سنگين بسيار مفيد است.

خرما مي‌تواند در بهبود فلج اعضا، کمردرد و ناراحتي‌هاي مفاصل مؤثر باشد.

مبتلايان به ديابت مي‌توانند به جاي قند از خرما استفاده کنند، زيرا منيزيم موجود در خرما کار کليه‌ها و لوزالمعده را آسان مي‌کند.

خرما اسيد اضافي معده را خنثي مي‌کند براي سالمندان و کودکان بسيار سودمند است.

خرما مي‌تواند در پيشگيري از سرطان موثر باشد.

انتهاي پيام/68026/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس